Treceți la conținutul principal

Tochitura de post

Cum raionul de legume este foarte atractiv in aceasta perioada in care ne purificam si trupul si sufletul... am facut ochii mari cand am vazut aceasta specie de ciuperci, nu stiu cum le cheama. Am facut ochii mari pentru ca asa desenam eu ciupercile pe vremea gradinitei si cand educatoarea ma certa : " Unde-ai mai vazut tu ciuperci asa?!" Oricum eu nu vazusem ciuperci adevarate in acel timp ca deh, sunt nascuta in pietre si asfalt.  
Erau reduse de la 25 lei caserola la 10 lei, cum era sa le iert, ziceti si voi? 
si m-am gandit ca doar tocanita am curaj sa le fac... dar am luat si o caserola normala si alte leguminoase ... Apoi a aparut provocarea Verei cu tochitura. Si uite asa s-a nascut tochitura de legume si m-am gandit... in loc de ...
 carne - ciuperci ,ficat - alte ciuperci, cârnați - morcov, cimbru - busuioc, brânză rasa - tofu cu chimen, iar fasolea verde in loc de ce vreti voi... 

 Cate un pic din fiecare, spalate bine si trase in ulei cat sa devina ceapa transparenta si zvarrrrrr cu restul de legume, da-i si un pic de sare, un pic de piper, si le la " nasu" niste oregano sa se imparfumeze si un pic de busuioc, mi-a soptit inspiratia mea la ureche. Cand totul a inceput sa-mi iubeasca privirea am adus fuguta din balcon o sticla de suc de rosii facut de fata si ala tot cu dragoste ca asa-i sta bine omului sa gateasca cu suflet si cu pasiune si-am finalizat Mareata Tochitura cu cateva clocote de bucurie la foc domol. Pe alt ochi al aragazului se involbura tot la mine un pui de mamaliguta.
 Mi-am desavarsit opera punand 4 guguloaie de "maliga" cu lingura de inghetata si (maliga - cum ii zicea al meu ficior pe vremea cand era de-o schioapa), tochitura am pus-o asa incat sa ia in brate mamaliguta si am faramat cu gegetele (citand din acelasi autor) asa zisa branza - tofu cu chimen. Mi-am contempletat opera si parca ii lipsea ceva - doar pentru poza, jur! Am dat iar o fuga, de aceasta data la ghiveciul cu ardei chili si m-am bosumflat toata cand am constatat ca nu-mi da niciun ardei rosu. Asa ca am luat si eu unul mov - tot pentru poza . Satisfacuta de priveliste m-am infruptat cu nadejde din gateala mea. Bre? Asta-i post, pana la urma, cand eu fac o gramada de bunataturi????
 Jur ca a fost bun de tot si satios! Ar trebui sa-i multumesc Veronicai pentru provocare lunii noiembrie si sa-mi multumesc si mie ca am dorit sa particip si sa inventez ceva-ul acela care sa placa obiectivului de pozat.
                                            Sa aveti pofta in caz ca va ganditi sa incercati !

Comentarii

Arata de nota 10.Acum m-ai provocat sa caut si eu asa ciuperci.Oricum cred ca este la fel de buna si cu alt fel de ciuperci.
Multumesc mult pentru reteta!

Cele mai vizitate

Tort cu volan pentru Stefan

La multi ani, Stefan! Sa-mi traiesti!

Placinta trandafir

Plașantă trandahir pe repede si pe hèităreală! Dânsa nu s-o rășît dar iaca rațeta! Hai, iubiti-ma! 1 pachet de foi de placinta si 50 grame unt topit. Vedeti voi cum îl topiti. Eu mi-am făcut muci cuptorul cu microunde, mai bine îl puneam pe h'aragaz. Prim-as data se face un preludiu scurt cu forma. Se unge ca la masaj. Apoi se apuca cu nesaț o foaie, se vopsește cu untul pricinos si se aduna foaia evantai cu destele si se înșurubează, se pune fix în mijlocul formei următoarea foaie la fel dar adunata asa ca pentru a-ti face un evantai se pune în tava din locul unde se termina prima si se învârte după mijloc si ii dai înainte. Aceleași dejte de mai devreme asejeaza pliurile după cum ii place lu' ochiu. Se vâră cu talent strigând Oleee! în cuptor la 175 de grade. Cat își face treaba lui, tu faci treaba ta. Spargi cu placere 3 oua adaugi 200 gr zahar tos si le bâțâi o lecuta cu telul.asta după ce pe aragaz intr-un ibric se încălzesc 400 ml de lapte cu coaja de lămâie, un baton de

Cel mai si cel mai Cozonac autor Mircea Banu - Cozonac impleticit - pentru ca robot Kenwood

Tort pentru barbati (sani sau tate)

Si juniorul care incepuse sa se bucure..... Si ... "ïnculpata" incercand sa repare imperfectiunile Tortul este facut acum aproape 2 ani, nu-mi amintesc din ce l-am facut. Stiu doar ca sanii i-am croit din ce a cazut din lateralele tortului si am facut greseala de a insiropa blatul cupelor, sa va mai spun ca aveau tendinta de a se dezintegra? Pasta in care l-am imbracata a fost din marshmelow (daca am scris corect?) si evident ca n-a ajuns. Cu greu imi stapaneam lacrimile. Pe atunci n-aveam timp nici sa rasuflu si totusi l-am facut.

Ridiche decor

Nimic mai simplu si frumos decorul din ridiche. Avantajul este ca se poate face cu o zi inainte de masa festiva. Am sa las imaginile sa vorbeasca si daca apar intrebari va astept