Treceți la conținutul principal

Tort Zebra


Blatul : 2 oua, 2 linguri faina, 2 linguri zahar


Se freaca galbenusurile cu zaharul si un praf de sare pana se albesc. Se adauga faina.
Albusurile se bat spuma tare si se adauga peste galbenusuri amestecand cu mare delicatete ca sa nu se sparga spuma de albusuri. Se coace la foc potrivit in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina sau doar hartie de copt.


Crema : 2 plicuri de gelatina, 4 galbenusuri, 200 gr zahar, 250 ml lapte, 750 urda dulce sau Ricotta, sucul de la o lamaie, 500 ml frisca, 500 gr zmeura

Se amesteca galbenusurile cu zahar si lapte si se dau in fiert.


se iau de pe foc si se dizolva inauntru gelatina, care in prealabil a fost lasata 10 minute la hidratat

Se lasa sa se raceasca si se inglobeaza branza amestecata cu suc de lamaie, apoi frisca batuta. Se imparte in doua crema. Intr-o parte se pune lamaie (am pus si coaja rasa pentru mai multa savoare, iar in cea de-a 2 zmeura zdrobita. (din pacate si cana a fost tot rosie)


3. Blatul se aseaza in forma de tort (cu un inel). In mijloc se toarna un polonic de crema alba, deasupra un polonic de crema roz, alternand pana terminam. Tortul se da la rece. Nu prea are nevoie de decor felia in sine este un spectacol.

Comentarii

Liana10 a spus…
Super fain arata cu zmeura, felicitari!

Postări populare de pe acest blog

Croissant - usor si repede de facut

E prima oara cand incep direct cu reteta pentru ca stiu cat e de pretios timpul fiecaruia  iar povestea pentru cei care vor si povestea la sfarsit,  nu dezamagesc

Avem nevoie de: 600 gr faina (eu am utilizat Raftul Bunicii )  1,5 lingura drojdie uscata sau mai exact 1 pachetel si jumatate 6 linguri de zahar 390 ml lapte caldut 250 gr unt moale 1 lingurita sare ou si un pic de lapte pentru uns Sa trecem la treaba: in bolul mixerului am pus drojdia, zaharul si jumatate din cantitatea de lapte si m-am facut ca le uit pret de 10 minute Apoi am trantit toata faina, sarea si i-am dat bice. Apai bice i-am dat eu dar martoaga de mixer se impotrivea asa ca in loc sa pun cate un pic de lapte din ce ramasese de pus a trebuit sa-i dau sa bea tot odata. Doamne ce s-a chinuit! Am ramas total nesimtitoare privind doar coca si mirandu-ma ce stil de framantat . L-am iertat pana la urma cam dupa 10 minute si i-am dat pace! Am acoperit cu folie alimentara bolul si l-am varat in cuptor ca sa nu fiu tent…

Soft French Bread Rolls

Soft French Bread Rolls -sursa Youtube

750 g făină 6 g sare 10 g drojdie uscată 35 g zahar Se balmajesc toate acolo sa fix unde o sa se întâmple ce trebuie. 150 ml lapte călduț ( al meu fix din frigider) 180 ml apa călduță (aici am fost disciplinata) 2 ouă (direct de la frigider - cam stresant pt saraca drojdie, ce sa-i fac astea-s orele) 50 gr unt nici moale nici tare... lu asta i-am venit de hac taindu-l bucățele mici, mici Se trântesc in ordine si cate putin. Am hăituit bietul aluat cu mixerul.  Si dupa l-am luat la iubit in maini. Negresa de pe youtube nu si-a bagat mâinile in aluat. Ea a uns un castron cu ulei. Eu Nu! A zis ca a lasat la crescut 1 ora. Eu numa'15 minute sa zic, adica pana m-am învârtit sa pun la loc alea, alea
                            Ea a împărțit la ochi in 12. Eu am cântărit ca-s balanță, puii mei!

 Se întinde fiecare si se ruleaza. Apoi ar trebui sa stea iar. N-am avut timp. Am închinat si-am zis :                                                   …

Glazura stralucitoare colorata

Nu  stiu sa va spun de cati ani caut o reteta pentru o glazura stralucitoare pe care sa o pot colora dupa cum vor muschii mei. Toate incercarile s-au soldat cu "ntz, ntz, ntz... mai caut!" Si de la o reteta scrisa de o fata draguta din Grupul dulce de pe FB amestecat cu niste explicatii dintr-un link din care am inteles si eu cat am putut ca "ablar, nenea, ablar si adaugar si amestecar..." (daca ma uitam la telenovele poate intelegar mai multo) - vedeti si voi - am reusit sa fac glazura pe care trebuie sa o explic pe indelete si s-o las posteritatii si pentru ca am promis ca ma invrednicesc s-o scriu . Hai sa va pupe mama pe toti si sa incep sa explic ce am facut eu si pentru cat ajunge si cum se mentine... bla, bla-uri de acestea pe care majoritatea nu le scriu

Cantitati;
50 ml apa
100 g zahar
100 g glucoza
65 ml lapte condensat
100 g ciocolata alba
6 g gelatina dizolvata in 36 ml apa
Am pus intr-o craticioara 50 ml apa cu 100 gr zahar tos si o tableta de 100 g g…