Treceți la conținutul principal

Tort Castel - Diplomat

 Aceasta reteta are o vechime foarte mare in portofoliul meu de retete si a imbracat diverse forme de finalizare. Cantitatile trebuiesc respectate cu sfintenie precum si modalitatea de preparare pentru un tort desavarsit. Este singura reteta unde imaginatia mea se joaca doar la design.

Multumesc finei mele Mioara pentru reteta precum si pentru vremurile in care procuram smantana la sticla de lapte, vremuri in care nu exista la noi in tara smantana la cutie. Gustul pe care-l obtineam pe atunci - net diferit de cel de acum - oricum ramane o reteta de nota 10. Va garantez ca reteta a fost reusita din prima de orice incepatoare pe care am initiat-o.

Reteta precum si ordinea de executie:
3 plicuri de gelatina se pun la hidratat in zeama unei cutii de compot de ananas, pentru 10-15 minute
1 litru de frisca se bate bine si se da la rece.
Anansul + 2 portocale se taie bucatele mici, la acest capitol avem liberatea alegerii fructelor
Pregatirea formei prin imbracarea in folie, punga, hartie de copt, sau folie aluminiu . Daca vrem un tort traditional acesta e momentul in care punem piscoturi pe margini sau rondele de ananas.
3 galbenusuri + 300 gr zahar se adauga peste gelatina umflata care se pune pe baie de abur, pana ce zaharul si gelatina se dizolva elegant, nu trebuie sa friga, este important sa mestecam mereu si sa nu o scapam din ochi. Nu cred ca se pierd mai mult de 10 minute pana la obtinerea unui lichid transparent, gros, foarte placut privirii cat si papilelor gustative. Se lasa la racit pe aragaz pana ce...
3 albusuri se bat spuma tare (proba mea la orice prajitura - daca intorci castronul cu albuse nu trebuie sa cada sau cu se zice sa nu cada de pe tel)
Daca amestecul de la baia de aburi nu s-a racorit suficient cat timp am batut albusurile, il racim fortat in apa rece mestecand in el. Atentie trebuie sa ajunga la nivelul de caldut si sa nu aibe tendinta de inchegare (sa curga).
Scoatem frisca din frigider si cu toata delicatetea de care dispunem amestecam putin cate putin (merge si mixer la cea mai mica viteza) din compozitia racita, dupa care ( fara mixer)  inglobam albusul care nu trebuie sa se sparga, aici este nevoie de miscari de mangaiere a compozitiei, ca in final fie adaugam fructele in intreaga compozitie, fie se pun in strat in forma tortului. Uneori o parte din compozitie o amestec cu 2 lingurite de ness pentru culoare dar si pentru gust.
La final se astupa compozitia fie cu blat de tort fie cu piscoturi. Se aduna marginile foliei spre mijloc si se da la frigider pentru minim 4 ore, desi e recomandat sa fie rasturnat a 2a zi pentru ca sa aibe timp piscoturile sa traga umezeala. Se orneaza dupa putinta si dorinta. Garantez pentru reusita si gust!

 Asa mi-am pregatit formele pentru castelul Ioanei, care a implinit 9 anisori (nepotica mea cea mica).
 Tortul deja in formele mele rudimentare. Atat m-a dus capul, recunosc ca n-am vazut nicaieri - dar negasind vafe sau cornete pentru turnuri sa le zicem asa, am taiat 1 sticla de 500 si 2 de 1 litru de plastic (ca o palnie), bineninteles ca mi-a scapat putin si in mana lama cutitului - nimic grav!
 Si gata ! Asta a iesit!
Inca o imagine poate se vede mai bine si maine promit sa vi-o arat si pe scumpetea mea!
si ce am asteptat cel mai mult   :   bucuria Ioanei


Comentarii

Unknown a spus…
Arata supeeeeeeeeer ! Printesele si printii unde sunt ? Duminica placuta !
Carmen a spus…
Cu plecaciune "marite print" personajele mele sunt in castel la masa.
Vai Carmen zau ca imi era dor de torturile tale !!!
Arata nemaipomenit de bine si sunt sigura ca a fost delicios...
Poate ai si o poza cu ...sectiunea castelului...
La multi ani Ioanei si tie la cat mai multe retete publicate.

Cele mai vizitate

Tort cu volan pentru Stefan

La multi ani, Stefan! Sa-mi traiesti!

Placinta trandafir

Plașantă trandahir pe repede si pe hèităreală! Dânsa nu s-o rășît dar iaca rațeta! Hai, iubiti-ma! 1 pachet de foi de placinta si 50 grame unt topit. Vedeti voi cum îl topiti. Eu mi-am făcut muci cuptorul cu microunde, mai bine îl puneam pe h'aragaz. Prim-as data se face un preludiu scurt cu forma. Se unge ca la masaj. Apoi se apuca cu nesaț o foaie, se vopsește cu untul pricinos si se aduna foaia evantai cu destele si se înșurubează, se pune fix în mijlocul formei următoarea foaie la fel dar adunata asa ca pentru a-ti face un evantai se pune în tava din locul unde se termina prima si se învârte după mijloc si ii dai înainte. Aceleași dejte de mai devreme asejeaza pliurile după cum ii place lu' ochiu. Se vâră cu talent strigând Oleee! în cuptor la 175 de grade. Cat își face treaba lui, tu faci treaba ta. Spargi cu placere 3 oua adaugi 200 gr zahar tos si le bâțâi o lecuta cu telul.asta după ce pe aragaz intr-un ibric se încălzesc 400 ml de lapte cu coaja de lămâie, un baton de

Tort pentru barbati (sani sau tate)

Si juniorul care incepuse sa se bucure..... Si ... "ïnculpata" incercand sa repare imperfectiunile Tortul este facut acum aproape 2 ani, nu-mi amintesc din ce l-am facut. Stiu doar ca sanii i-am croit din ce a cazut din lateralele tortului si am facut greseala de a insiropa blatul cupelor, sa va mai spun ca aveau tendinta de a se dezintegra? Pasta in care l-am imbracata a fost din marshmelow (daca am scris corect?) si evident ca n-a ajuns. Cu greu imi stapaneam lacrimile. Pe atunci n-aveam timp nici sa rasuflu si totusi l-am facut.

Cel mai si cel mai Cozonac autor Mircea Banu - Cozonac impleticit - pentru ca robot Kenwood

Ridiche decor

Nimic mai simplu si frumos decorul din ridiche. Avantajul este ca se poate face cu o zi inainte de masa festiva. Am sa las imaginile sa vorbeasca si daca apar intrebari va astept